Zakupy w wirtualnej rzeczywistości przyniosą zupełnie nowy poziom customer experience, poprzez nowe i bardziej zaawansowane sposoby interakcji klienta ze sklepem.
Metaverse to coraz popularniejszy trend w świecie technologicznym. Jest to wirtualny świat, w którym użytkownicy wyposażeni w odpowiedni sprzęt mogą tworzyć swoje postaci, eksplorować przestrzeń i nawiązywać interakcje z innymi użytkownikami.Od czasu upowszechnienia się e-handlu obserwujemy podział na kupujących w świecie rzeczywistym i cyfrowym. Kupowanie towarów w tradycyjnych sklepach stacjonarnych daje możliwość rozmowy ze sprzedawcą, fizycznego dotknięcia lub wypróbowania produktu przed dokonaniem transakcji. Handel elektroniczny rezygnuje z fizycznego aspektu tradycyjnych zakupów, ale oferuje niespotykaną wygodę, szybkość i dostęp do praktycznie nieograniczonego asortymentu.
Metaverse to w założeniu miejsce, w którym łączą się te dwa dotychczas odrębne światy. Zakupy w metaświecie to wciąż koncepcja na bardzo wczesnym etapie rozwoju, ale niewątpliwie stanowi ona przyszłość e-handlu. To przede wszystkim zupełnie nowy poziom customer experience, poprzez nowe i bardziej zaawansowane sposoby komunikacji i lepszy kontakt z klientem. Już dzisiaj ponad 90% konsumentów na świecie deklaruje zainteresowanie metaverse, a połowa planuje z niego korzystać, gdy stanie się dostępny.
Metaverse umożliwi tworzenie wirtualnych sklepów, w których klienci będą mogli się przemieszczać, rozmawiać z doradcami, testować produkty oraz robić zakupy. Ponadto, dzięki tej technologii będzie można tworzyć wirtualne doświadczenia, np. organizować wydarzenia, które zachęcą klientów do odwiedzenia sklepu i poznania nowych produktów. Inną wizją jest doradca, który jako awatar będzie funkcjonował w czasie rzeczywistym w realnym sklepie, tuż obok klientów, mając możliwość wchodzenia z nimi w interakcje wizualne, głosowe oraz tekstowe.
Metaverse pozwoli na personalizację doświadczeń zakupowych. Sklepy będą mogły analizować zachowania klientów w wirtualnej przestrzeni i na tej podstawie oferować im dopasowane do zainteresowań i potrzeb produkty. Dzięki tej technologii sklepy będą mogły wyróżnić się na rynku, oferując unikalne i zaawansowane doświadczenia zakupowe. Globalne marki zaczynają to dostrzegać, stąd tak dużo inicjatyw związanych z metaverse ze strony takich potentatów, jak Gucci, Nike czy Carrefour.
Polecamy
Amazon Prime to dużo więcej niż tylko filmy i seriale
Loteria Biedronki i Coca-Coli już wystartowała! Wygraj bilety na EURO 2024 i ekskluzywne pakiety all-inclusive!
Wyjaśniamy zasadę działania, wskazujemy wady i zalety, prezentujemy najpopularniejsze modele.
Kup teraz nowego Google Pixel 8 Pro i zyskaj nawet 1.000 PLN
Tylko w maju, tylko w Media Expert kupisz klimatyzatory ścienne nawet do 500 PLN taniej.
Pakiety, cennik na 2024 rok, metody płatności, współdzielenie kont - kompendium wiedzy.
Kupując teraz z kodem wybrane prezenty na komunię, zyskasz rabat nawet do 1.000 PLN.
Euro obniża ceny na tysiące produktów, a do tego oferuje aż do 40 rat 0%.