Metaverse przyszłością e-commerce?

fot. Internet
Metaverse przyszłością e-commerce?

Zakupy w wirtualnej rzeczywistości przyniosą zupełnie nowy poziom customer experience, poprzez nowe i bardziej zaawansowane sposoby interakcji klienta ze sklepem.

Metaverse to coraz popularniejszy trend w świecie technologicznym. Jest to wirtualny świat, w którym użytkownicy wyposażeni w odpowiedni sprzęt mogą tworzyć swoje postaci, eksplorować przestrzeń i nawiązywać interakcje z innymi użytkownikami.

Od czasu upowszechnienia się e-handlu obserwujemy podział na kupujących w świecie rzeczywistym i cyfrowym. Kupowanie towarów w tradycyjnych sklepach stacjonarnych daje możliwość rozmowy ze sprzedawcą, fizycznego dotknięcia lub wypróbowania produktu przed dokonaniem transakcji. Handel elektroniczny rezygnuje z fizycznego aspektu tradycyjnych zakupów, ale oferuje niespotykaną wygodę, szybkość i dostęp do praktycznie nieograniczonego asortymentu.

Metaverse to w założeniu miejsce, w którym łączą się te dwa dotychczas odrębne światy. Zakupy w metaświecie to wciąż koncepcja na bardzo wczesnym etapie rozwoju, ale niewątpliwie stanowi ona przyszłość e-handlu. To przede wszystkim zupełnie nowy poziom customer experience, poprzez nowe i bardziej zaawansowane sposoby komunikacji i lepszy kontakt z klientem. Już dzisiaj ponad 90% konsumentów na świecie deklaruje zainteresowanie metaverse, a połowa planuje z niego korzystać, gdy stanie się dostępny.

Metaverse umożliwi tworzenie wirtualnych sklepów, w których klienci będą mogli się przemieszczać, rozmawiać z doradcami, testować produkty oraz robić zakupy. Ponadto, dzięki tej technologii będzie można tworzyć wirtualne doświadczenia, np. organizować wydarzenia, które zachęcą klientów do odwiedzenia sklepu i poznania nowych produktów. Inną wizją jest doradca, który jako awatar będzie funkcjonował w czasie rzeczywistym w realnym sklepie, tuż obok klientów, mając możliwość wchodzenia z nimi w interakcje wizualne, głosowe oraz tekstowe.

Metaverse pozwoli na personalizację doświadczeń zakupowych. Sklepy będą mogły analizować zachowania klientów w wirtualnej przestrzeni i na tej podstawie oferować im dopasowane do zainteresowań i potrzeb produkty. Dzięki tej technologii sklepy będą mogły wyróżnić się na rynku, oferując unikalne i zaawansowane doświadczenia zakupowe. Globalne marki zaczynają to dostrzegać, stąd tak dużo inicjatyw związanych z metaverse ze strony takich potentatów, jak Gucci, Nike czy Carrefour.
Andrzej   •   2023-03-20

Polecamy

BlogPolecaneNowości
50 zł zniżki za każde wydane 500 zł

Akcja promocyjna 50 za 500 w MediaMarkt trwa do 30 kwietnia 2024.

2024-04-24
BlogPolecaneNowości
Majówka tuż, tuż. Jaki grill do ogrodu wybrać?

Kompleksowy przewodnik dla pasjonatów grillowania.

2024-04-23
BlogPolecaneNowości
Najlepsze prezenty na komunię - smartfony i smartwatche

Smartfon czy smartwatch to świetne pomysły na prezent komunijny. Który wybrać w gąszczu ofert? Podpowiadamy!

2024-04-22
BlogPolecaneNowości
20 urodziny Ablilight w x-kom

Telewizory Philips Ambilight w dużo niższej cenie. Wystarczy znać specjalny kod.

2024-04-19
PolecaneNowościKonkursy
Zostań mistrzem grilla!

Weź udział w konkursie Carrefoura i zgarnij jedną z atrakcyjnych nagród.

2024-04-18
BlogPolecaneNowości
Najlepsze prezenty na komunię - konsole

Planujesz zakup konsoli jako komunijnego prezentu? Podpowiadamy rodzaje i aktualne okazje cenowe.

2024-04-17
BlogPolecaneNowości
Wyprzedażowe ceny w x-kom

Tylko teraz kupisz laptopa lub smartfona nawet do kilkuset PLN taniej

2024-04-16
BlogPolecaneNowości
Cashback dla nauczyciela w x-kom

Kup wybrany laptop Acer Extensa i zgarnij 300 PLN zwrotu

2024-04-15